שירותי בניית אתרים ושיווק באינטרנט

פרסום בפייסבוק? כך תעשו זאת נכון!


פרסום בפייסבוקכולנו "מוכרים" משהו: חלקנו מוכרים מוצר ממשי, אחרים מציעים שירות, והנותרים "משווקים" תדמית (שהיא אמנם איננה מוצר ממשי במלוא מובן המילה, אבל בהחלט מסייעת בשיווק ובמכירות בשלבים המאוחרים יותר), ואיזה פלטפורמה מתאימה לכך יותר מהמקבילה המודרנית לכיכר העיר הישנה, המקום בו כולם מתאספים כיום, הפייסבוק? פרסום בפייסבוק משפיע, על כך אין ויכוח, אבל כאשר הוא נעשה נכון, הוא לא סתם "עובד", אלא מהווה כלי אפקטיבי להפליא.

מהו פרסום בפייסבוק?


כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק, לרוב, לא מתכוונים לפרסום החינמי, הנובע מדף עסקי או קבוצה, אלא לקידום הממומן, אותם מודעות המופיעות בעת שאנחנו גולשים בפייסבוק, גם אם לא התעניינו ביוזמתנו במה שיש להן להציע. פילוח הופעת המודעות נעשה ברמה הבסיסית על ידי טווח גילאים, גיל, מגדר, אזור המגורים או תחומי העניין, וברמה המתקדמת יותר על ידי מאפייני התנהגות משמעותיים (כמו אנשים שרוכשים אונליין דרך קבע), רימרקטינג לגולשים שביקרו באתרכם (על ידי הפיקסל של פייסבוק), Look alike (קהל הדומה לקהלים המוגדרים שלכם), רשימות תפוצה שונות וכן הלאה. האתגר הגדול של מפרסם בפייסבוק הוא להגיע לקהל יעד רלוונטי שונה מזה של מתחריו, על ידי הגדרת פילוחים יצירתיים ככל האפשר.

פרסום בפייסבוק מול פרסום בגוגל

כמו בגוגל, ישנם שני סוגי פרסום בפייסבוק, חינמי וממומן. אולם, בניגוד לפרסום הממומן בגוגל (המשובץ בתוצאות החיפוש האורגניות) אשר מופיע כאשר הגולש מבצע חיפוש כלשהו (למשל, חברת פרסום בתל אביב, נעלי נשים ברמת גן או מאלף אריות בפתח תקווה), בפרסום ממומן בפייסבוק קהל היעד הוא פסיבי, ולכן, אנחנו, כמפרסמים, צריכים לעבוד קשה יותר על מנת לזכות בחשיפה של פרסום שלנו לעיניים ה"נכונות", עיניהם של אותם האנשים שעבורם המידע/הפרסום/המודעה רלוונטיים. תוצאה נוספת הנגזרת מכך, היא ומאחר והלקוחות בפייסבוק הם פסיביים, קשה ליעד את המודעה לתחומים בהן התוצאות הנדרשות הן מיידיות (למשל, אנשים שבדיוק עכשיו זקוקים לחשמלאי, לשרברב או לתיקונים דחופים אחרים) ולכן, מבחינת יעילות, במקרים כאלה, פרסום מודעה ממומנת בגוגל עדיף על פני פרסום בפייסבוק.

נשארים בפייסבוק או מזרימים את הלקוח החוצה ממנו?

תלוי מהי מטרת הפרסום שלכם. כאשר מטרת הפרסום היא איסוף לידים, ניתן לשלוח את הגולשים אל מחוץ לפייסבוק, אל דף נחיתה יעודי, שנבנה במיוחד למטרה זו. יציאה כזו מתבקשת גם כאשר מדובר במודעה שמטרתה ליצור טראפיק לאתר העסקי. לעומת זאת, כאשר מטרתם הפרסום היא יצירת מעורבות הגולשים (כמו שיתופים, לייקים, צפיות, או אפילו שיחת טלפון) הישארותם של הגולשים בפייסבוק מתבקשת.

טיפ אחרון וחשוב

לא משנה לאן אתם מפנים את הגולשים/לקוחות/מתעניינים (זה יכול להיות לדף הפייסבוק שלכם, לדף הנחיתה, לאתר הבית או לקו הטלפון), לפני שאתם מעלים מודעה כזו, יש לבדוק כי ה"יעד" מוכן, ערוך ומסוגל להתמודד עם הפניות אליו, על מנת שלא יווצר מצב בו עמלתם על מודעה אפקטיבית (המשיגה את מטרתה), אבל התוצאה הסופים (ליד, רכישה) לא תושג.

יצירת קשר: