שירותי בניית אתרים ושיווק באינטרנט

קידום אתרים אורגני - תכלס, איך זה עובד?
 
תהליך קידום אתרים באינטרנט נעשה באחד משני אמצעים עיקריים - קידום אורגני וממומן. האמצעי היעיל והמועדף מבין השניים הינו קידום אתרים אורגני, ששמו באנגלית SEO -Search Engine Optimization. משמע, קידום טבעי במנועי החיפוש בעזרת אמצעים מגוונים המשפרים את איכותו, תפקודו וחשיפתו של האתר. מכיוון שמדובר בתהליך קידום מורכב, ארוך ומעמיק מומלץ לפנות לחברת קידום אתרים מקצועית ואמינה. חברה זו תהפוך את קידום האתר להשקעה כלכלית מצוינת לאורך זמן באופן המותאם ספציפית לכל סוג של עסק, קטן וגדול אחד.  

למה עדיף קידום אתרים אורגני ? 
 
כאמור, קיימות שתי אפשרויות מרכזיות לקידום אתרים באינטרנט - קידום אורגני או ממומן. אמנם הקידום המושלם משלב את שני האמצעים, אולם כאשר הדבר אינו אפשרי עדיף לבחור בקידום אורגני, וזאת בזכות מגוון יתרונות שיש לשיטה זו להציע:
 
  • מועדף על קהל הגולשים - מחקרים מעידים כי מרבית מציבור הגולשים מקנה עדיפות ברורה לתוצאות החיפוש האורגני, מכיוון שתוצאות אלו נחשבות בעיניו כיותר אמינות לעומת מודעות ממומנות.
  • השקעה לטווח ארוך -  תהליך קידום אתרים אורגני ממתג את העסק, מגדיל את חשיפתו ברשת ואת מודעות קהל הגולשים אליו, בנוסף לשמירה על מיקום גבוה בתוצאות מנוע החיפוש. זאת לעומת קידום אתרים ממומן שהשפעותיו מוגבלות יותר, כאשר האתר נשאר בתודעת הציבור רק כל עוד בעליו משלם עבור פרסומו.
  • חסכון כספי - שלא כמו בקידום ממומן, אין דרישה כספית מצד מנועי החיפוש עבור אתר העולה בתוצאות האורגניות שלהם. יתר על כן, קידום אתרים באינטרנט הינו זול יותר יחסית לפרסום במדיות אחרות, כדוגמת מודעות בעיתונים ותשדירי פרסומת בטלוויזיה וברדיו.
  • פרסום ממוקד –  קידום אתרים אורגני מספק פרסום הממוקד בקהל היעד הרלבנטי לעסק, בניגוד למדיות אחרות הפונות למעשה לכלל הציבור. הדבר מתאפשר על ידי קטלוג בקטגוריה המתאימה לתחום העסק, בעזרת מילות מפתח וקישורים רלוונטיים.
 

 
תהליך קידום אתרים אורגני
 
קידום אתרים אורגני כרוך בתהליך מורכב וארוך טווח, הנעשה על ידי חברות מקצועיות בתחום. להלן מספר שלבים ורכיבים עיקריים בתהליך:
  • הגדרת צרכים מטרות - השלב הראשון בתהליך קידום אתרים אורגני הינו הבנת והגדרת יעדים, כולל הגדרת  מטרות האתר, התקציב המוקדש לתחום הקידום, והגדרת קהל היעד.
  • מחקר - בשלב התחלתי זה נבחנים ומנותחים מרכיבי האתר והתאמתו למנועי החיפוש, ומתקבלת החלטה לגבי הדרך הטובה ביותר לניהול קידומו. המחקר מקיף בין היתר את מבנה האתר, מערכות הניהול, מילות מפתח וחקר תכנים.
  • הכרת השוק והמתחרים - תהליך קידום אתרים דורש היכרות עם אתרי המתחרים ותכניהם, על מנת ליצור אתר ייחודי, מעודכן ובעל ערך מוסף. יש לציין כי אופני קידום האתר מושפעים באופן ישיר מכמות התחרות בתחום עיסוקו, כאשר ככל שהתחרות גדולה כן מתארך תהליך הקידום ברשת ובמנועי החיפוש.
  • אופטימיזציה לאתר - לאחר שהסתיים שלב המחקר מגיע שלב היישום, המכונה אופטימיזציה. כלומר, התאמת המבנה ותכני האתר לפרמטרים של מנועי החיפוש, על מנת להשיג דירוג גבוה בתוצאותיהם. האופטימיזציה כוללת בין היתר שימוש במילות מפתח רלבנטיות ומדויקות, ובקוד תקין לאתר.
  • בניית תשתיות - קידום אורגני של אתרים כולל גם פיתוח ובניית תשתיות טכנולוגיות המתאימות לצרכי האתר. תשתיות אלו כוללות בין היתר הוספת ושינוי קישורים, עדכון תכנים על בסיס קבוע, מעקב וניתוח של נתוני ופעולות הגולשים, ושימוש בתוכנות לזיהוי כשלים בביצועי האתר.
  • מילות מפתח – מכיוון שמילות מפתח הן אחד הפרמטרים המנחים את מנועי החיפוש, תהליך הקידום כולל איתור של מילות מפתח, ביטויים וצירופי מילים. על ביטויים אלו להיות ממוקדים ורלבנטיים לאתר, וגם שמישים ונפוצים  בקרב הגולשים.    
  • דפי נחיתה - מדובר בדפי אינטרנט שהינם בעלי ייעוד מוגדר המותאם לשירות המוצע ולרצון הגולש. על דף הנחיתה להיות ממוקד, רלבנטי ואפקטיבי על מנת לענות על הצרכים המיידיים של הגולש, ולהניעו להיכנס לאתר או לבצע פעולות כגון רכישה, השארת פרטים או יצירת קשר.
  • בניית תוכנית קישורים – זוהי תוכנית הכוללת השגה שוטפת של קישורים רלבנטיים ויעילים הנכנסים לאתר, כאשר כל קישור מפנה למיקום המתאים. מטרתם היא להגדיל את חשיפת האתר ברשת באופן כללי, וכן להעלות את מיקומו במנועי החיפוש שכן זהו אחד הפרמטרים המנחים את הדירוג.
  • תכנים איכותיים – יש להוסיף לדפי האתר תכנים מקוריים ואיכותיים, אשר ייצרו עניין בקרב הגולשים ויספקו ידע אמין ועדכני, תוך שילוב של מילות מפתח וקישורים פנימיים וחיצוניים. עדכון שוטף של תכנים מהווה אף הוא פרמטר באלגוריתם של מנוע החיפוש, ומכאן חשיבותו הרבה בקידום האתר.  
  • תחזוקה ומעקב - קידום אתרים אורגני כרוך בתחזוקה ומעקב שוטפים במטרה לשמר את תוצאות האופטימיזציה לאורך זמן. תחום זה כולל בין היתר רענון תכנים, בדיקת תקינות קוד האתר, יצירת עמודים חדשים ואיסוף וניתוח מידע סטטיסטי.
 
קידום אתרים אורגני –  אין קיצורי דרך
 
אכן, תהליך הקידום האורגני הינו ארוך ומורכב, ודורש חשיבה ותכנון המניבים פירות בהדרגה בטווח הארוך. אמנם הפיתוי לקצר את הדרך גדול, אך חשוב שלא להתפתות לקיצורים בלתי חוקיים כדוגמת ספאמים, טקסטים מוסתרים ותוכן כפול. הטכניקות הללו אינן מקובלות על מפעילות מנועי החיפוש, המענישות בחומרה את הנעזרים בהן. לכן, אל תיקחו סיכונים מיותרים שעלולים להזיק מאוד לאתרכם. פנו לחברות מקצועיות ואמינות לשם קידום האתר והעסק ברשת.
 
רוצים לדעת עוד  - צרו קשר או בטלפון, שחר - 054-4750316

יצירת קשר: