שירותי בניית אתרים ושיווק באינטרנט
דף הבית >> מאמרים >> שיווק ברשת בנישות תחרותיות - ענף הדיאטה והתזונה כדוגמא
 

שיווק ברשת בנישות תחרותיות - ענף הדיאטה והתזונה כדוגמא

 
שיווק ברשת הפך להיות לאמצעי השיווק הדומיננטי ביותר עבור בתי עסק בכל תחום שהוא. השיווק ברשת כולל קידום של תוצאות החיפוש במנועי החיפוש ועל ידי כך, חשיפה של המוצר או העסק למספר רב ככל האפשר של משתמשים ולקוחות פוטנציאלים. 
עם כניסת הרשתות החברתיות, הפכה האינטראקציה ברשת למנוע שיווקי משל עצמו וכיום ניתן באמצעות רשתות אלה ובאמצעות אלמנטים של יצירת אינטראקציה שונים להגיע אל הלקוחות. באופן זה ניתן להציע את המוצר ישירות אל הלקוח הפוטנציאלי ואף ליצור פנייה אישית, או להציף את המוצר ואת המודעות אליו. 
 
על מנת להבין איך עושים זאת, ניתן להשתמש בענף הדיאטה והתזונה כדוגמא, וללמוד דרכם כיצד ניתן להגיע לקהל יעד גדול יותר של לקוחות פוטנציאלים, דרך שיווק בנישות תחרותיות. 
 

אפיון המוצר והגדרת קהל היעד

ראשית, בכל אלמנט של שיווק מוצר כזה או אחר, יש להבין מהו המוצר, עבור מי הוא מיועד והיכן קהל היעד הזה נמצא ברשתות החברתיות. אם בוחנים את הסוגיה דרך ענף הדיאטה והתזונה, הרי שענף זה מציע מגוון של אפשרויות לקהלים מסוימים, כמו שמירה על תזונה מאוזנת, פעילות גופנית נכונה, דיאטה מהירה, שיטות לשמירה על המשקל ועוד. חשוב לזכור שעל מנת לשווק בזירות אלו יש לבצע מידור, על מנת ליצור פנייה או יצירת תוכן איכותי, שיקודם במנועי החיפוש ושיהיה לו את האפשרות להיות ויראלי.
 
כעת, יש לבחון מיהו קהל היעד, דיאטה מהירה למשל, תהיה מיועדת לקהל יעד של נשים בעיקר בגילאי 20-50, אשר נמצאות לאחר הריון או לאחר תקופה בה עלו במשקל מסיבות שונות. על מנת להגיע אל קהל יעד זה או כל קהל יעד אחר, מומלץ להשתמש בשתי פלטפורמות עיקריות – רשת הפייסבוק והמייל. 
 

שיווק בזירות תחרותיות – פייסבוק ודואר אלקטרוני

רשת הפייסבוק מציעה הזדמנויות רבות עבור השיווק ברשת ומשמשת גם למטרה של הפצת המוצר ובית העסק לקהל יעד מכוון וגם ביצירת אינטראקציה אישית. רשת הפייסבוק מאפשרת לפתוח דפים עסקיים, שנועדו ליצור קשר עם הלקוח הפוטנציאלי, במידה והוא סימן את הדף כאהוב. 
 
חברה המציעה דיאטה מהירה יכולה לפתוח דף שכזה ולהתחיל להציע את עצמה, דרך שיווק ממומן או דרך חבירה לקבוצות דומות, על מנת לצבור את הלייקים של קהל היעד הפוטנציאלי. באופן זה, ייווצר קשר בין הקהל אל המוצר, שיבוסס על יציבות ועל הפצה ויראלית שתגדיל את קהל הלקוחות.
 
באופן דומה גם שיווק במייל והפצת מיילים פרסומיים נחשבות לשיטות יעילות שיכולות גם לעזור בחבירה אל אנשים ברשת הפייסבוק וגם לסייע ביצירת קשר אישי עם הלקוח. המייל הפרסומי יכול להיות ממוען אל האדם בשמו הפרטי ולהציע לו את המוצר. 
 
רצוי להשתמש בכותרות מסקרנות ומעניינות אשר יגרמו ללקוח לפתוח את המייל, להשתמש בשירות או לעשות לייק בפייסבוק. למשל, אם מדובר בדיאטה מהירה, כותרת טובה למייל פרסומי, צריכה לעסוק ברצון של הלקוח או הלקוחה בדיאטה שכזו ובאפשרויות שיש למוצר להגשים רצון זה. 
 

יצירת קשר: