שירותי בניית אתרים ושיווק באינטרנט
דף הבית >> מאמרים >> ניוזלטר - דיוור אלקטרוני מוצלח-1
 

ניוזלטר - איך עושים את זה נכון?

שליחת עלון אלקטרוני, עיתון אלקטרוני, מכתב אלקטרוני כל אלו הם שמות שונים לאותו דבר –  הפצת ניוזלטר ע"י מערכת דיוור אלקטרוני,  זהו אחד הכלים השיווקיים האפקטיביים ביותר בתחום השיווק באינטרנט בכלל ובשיווק באמצעות הדואר אלקטרוני בפרט.

ניוזלטר הינו כלי יעיל בו משתמשים ארגונים ועסקים לדוור מסרים שונים ללקוחות, לקוחות פוטנציאלים, עובדים, ספקים ואנשים קשר שונים. המסרים המועברים יכולים לכלול חדשות, מבצעים / קופונים, מידע שיווקי, תכנים מקצועיים - מאמרים, סקרים וכו'.. פוסט זה נועד לסייע בידכם להפיק ולדוור ניוזלטר מוצלח:

מטרות הניוזלטר
המטרה העיקרית ששולח הניוזלטר רוצה להשיג היא שיווק.
גם אם תכני הניוזלטר הם לכאורה מקצועיים או מעשירים, היעד האמיתי הוא  לבצע יחסי ציבור  לארגון, לקדם מכירות, לשמר לקוחות או למשוך לקוחות פוטנציאלים קיימים.

ארגון המפיץ ניוזלטר יכול לבנות לעצמו תדמית בהתאם לצורכי החברה, כחלק ממערך ההסוואה של יחסי הציבור לחברה. לדוגמא, ניוזלטר המכיל מידע מקצועי בתחום שבו מתמחה הארגון יהפוך את הארגון לסמכות מקצועית בתחום. לעומת זאת ארגון המפיץ ניוזלטר המלא בתוכן חדשותי ייתפס כדינמי ובעל פעילות נרחבת. נסכם ונאמר כי יש מטרת על, אך גם מטרות משנה המשרתות את מטרת העל, ועומדות בנוסף בפני עצמן כמטרות משניות הנוגעות לתדמית הארגון.

 
ניוזלטר - מכתב אלקטרוני מערכת דיוור אלקטרוני שליחת ניוזלטר ללקוחות

תוכן הניוזלטר
למרות שמטרתו השיווקית של הניוזלטר היא ברורה יש להקפיד על חומר שיווקי בהיקף מוגבל. מומלץ לחלק את המידע בניוזלטר באופן כזה שהמידע השיווקי אל מול המידע המקצועי, יהיה בעל יחס של 80:20 . כך שהמידע השיווקי (20%) והתוכן המקצועי (80%) יצרו יחס מאוזן.
ישנה חשיבות רבה למבנה הניוזלטר שכן מבנה אחיד ומוכר הוא יתרון.כך הלקוח יודע בדיוק היכן למצוא את מה שמעניין אותו, מה גם שפינות קבועות יגרמו ללקוח לתחושה מוכרת ולא מנוכרת. גם לתדירות הפצת הניוזלטר יש חשיבות- חשוב לשמור על תדירות קבועה ובכך ליצור סוג של צפייה אליו.

קהל יעד / רשימות תפוצה
העובדה כי הניוזלטר היא דרך הפצה מהירה וזולה, ומסתבר שגם אפקטיבית מאוד גורמת לארגונים רבים לרצות ולהרחיב את רשימת התפוצה ככל שניתן. חשוב להקפיד כי רשימת התפוצה תכלול רק נמענים רלוונטיים וכי רשימת התפוצה תהיה איכותית. תוכלו למצוא כאן מספר דרכים להשגת מטרה זו:

טופס הרשמה באתר
הכי קל והכי יעיל. טופס שכזה הממוקם במקום בולט ונוח באתר החברה, בצירוף הצהרת פרטיות שחשובה מאוד לקוראים, יכולה להגדיל את רשימת התפוצה שלכם. חשוב לא לכפות על הקורא את העלון. אם עליו להירשם ולהשאיר פרטים, חכו לשלב השני ברישום כדי לשאול האם הוא רוצה לקבל את הניוזלטר. כך הוא לא יקבל את ההרגשה שהשגת כתובת המייל שלו היא כל מבוקשכם.

אנשי קשר קיימים 
השלב הראשון למעשה הוא צירוף רשימת קשר קיימת לרשימת התפוצה של הניוזלטר. לכל חברה יש רשימת קשר מתוחזקת היטב, וכדאי לספר לחבריה על הניוזלטר ולהציע להם להיות בין נמעניו.

שיווק ויראלי
בתוכן הניוזלטר כדאי לעודד את קוראיו להפיץ אותו לכל מי שלדעתם יהיה מעוניין בו. אם אכן יש בניוזלטר ערך מוסף והוא לא מכיל תוכן שיווקי בלבד, ייתכן בהחלט כי תוכלו לצרף למאגר המכותבים שלו אנשים חדשים בדרך הזו.

ערך מוסף
כל המאמצים לגרום להתעניינות בניוזלטר אינם שווים דבר, אלא אם יש בו באמת תוכן שאינו שיווקי, ברמה מקצועית. תוכן שיגרום לעניין בקרב הקוראים ויעזור לשיווק הוויראלי להיות יעיל יותר.  

המשך לחלק ב' של המאמר - הפצת ניוזלטר מוצלח


יצירת קשר: