שירותי בניית אתרים ושיווק באינטרנט
דף הבית >> מאמרים >> ניוזלטר - דיוור אלקטרוני מוצלח-2
 
כללי אצבע לדיוור נכון

מספר כללי בסיס שלא כדאי לעבור עליהם אם רוצים ניוזלטר מוצלח:

1.דיוור במערכת דיוור מקצועית – בעת הפצת הניוזלטר הכרחי להשתמש במערכות דיוור אלקטרוני מקצועיות, שמונעות שגיאות דיוור (לדוגמא - דיוור כפול לנמען מסוים), ומשפרות את אחוזי ההצלחה של העיתון האלקטרוני בכך שהן מדוורות את המכתבים בפורמט קריא ומותאם ליותר מערכות דואר אלקטרוני.

2.משקל קל – לא כדאי להפיץ מידע שמשקלו הכולל (החלק המדוור + רכיבי הגרפיקה הנשאבים לאחר שהמכתב מגיע ליעדו) יותר מ – 40K - 50K.. שליחה של דוא"ל כבד יותר גורמת לפתיחה איטית של המכתב ולאיבוד עניין אצל הקורא.

3.אורך ורוחב - רוחב של עד - 520 פיקסלים, אורך עפ"י שיקול דעת אם כי יש לזכור כי אנו רוצים להפיץ מידע באופן תמציתי ומעניין.

 
הפצת ניוזלטר - תבנית לדוגמא דיוור ניוזלטר - עיתון אלקטרוני תבנית ניוזלטר - דוגמא

מבנה העיתון האלקטרוני:
בשלב זה נתייחס לאפשרויות העומדות לרשותנו עבור מבנה הניוזלטר. לכל מבנה יתרונות וחסרונות, כל שעליכם לעשות הוא לבחור את המבנה שמתאים לכם:

פורמט WORD, PDF
היתרונות של פורמט כזה הוא בעיקר העובדה שהוא מוכר וידידותי ונפוץ. קל לקרוא אותו, ולהדפיס אותו. חסרונותיו לעומת זאת נראות בדמות בעיות טכניות. ווירוסים (שכן הקובץ מצורך), חוסר התאמה בין גרסאות word שונות וכן תוכנות חסימה (firewall) בחברות גדולות ימנעו מהמסר להגיע לקוראים. טקסט בין יתרונותיו ניתן להצביע על העובדה כי הוא פשוט, קל לכתיבה ועריכה, ונתמך על ידי תוכנות דואר אלקטרוני, יותר מכל פורמט אחר. חסרון בולט הוא  שמכתבים אלקטרוניים בפורמט זה לא יכולים להציג אובייקטים גרפיים ולכן מאבדים את הכלי האפקטיבי ביותר בשיווק מסוג זה.

HTML
יתרונות: פורמט המאפשר שימוש באובייקטים גרפיים ומשאיר חותם שיווקי מרשים. בנוסף העובדה כי אין צורך בקבצים מצורפים היא יתרון גדול.
חסרונות: חלק מתוכנות הדוא"ל לא תומכות בקריאת פורמט זה, למרות שגם בעיה זו ניתנת לגישור ע"י הצבת קישור קבוע בראש המכתב המפנה לדף אינטרנטי המכיל את תוכן העיתון האלקטרוני.


יצירת קשר: