שירותי בניית אתרים ושיווק באינטרנט

שיעור נטישה גבוה - לא בהכרח רע

אחד הפרמטרים המרכזיים בקידום אתרים הוא מעקב אחר שיעור הנטישה. מדד זה מסמן את כמות הגולשים המגיעים אל האתר ונוטשים אותו תוך זמן קצר, מבלי לבצע את הפעולה הנדרשת. מדד אחוז הנטישה של גולשים באתרים מאפשר מעקב אחר ביצועים לאורך זמן, מבטיח אינדיקציה ברורה להשוואה בין אתרים שונים וגם מהווה את התשתית להחלטה על יציאה בקמפיין פרסומי, שיווקי או ויראלי. זהו מדד מקובל המשותף לכל האתרים באינטרנט והאמינות שלו נחשבת גבוהה. מצד שני, כדאי להביא בחשבון שלא כל שיעור נטישה גבוה מצביע בהכרח על מגמה רעה.
 
ההצלחה של קידום אתרים נמדדת על פי תוצאות. שיעור נטישה גבוה לבדו אינו מספיק על מנת לבדוק האם מאמצי הקידום העלו חרס, או לחילופין הביאו בסופו של דבר לתוצאות הרצויות. יש הרבה מקרים בהם שיעורי נטישה גבוהים הם פשוט תוצאה של מאמצי קידום אפקטיביים – אך לא ממוקדים. קידום אתרים חייב לעלות בקנה אחד עם צרכי קהל היעד ואין סיבה להשקיע בקידום כללי או הומוגני. היתרון של קידום אתרים בא לידי ביטוי באפשרות לבצע פילוח מדויק. את הפילוח הזה רצוי לעשות עם אנשי מקצוע המכירים את התחום ואת היתרונות שלו.
 

ניצול הגולשים הקיימים

המטרה של קורס קידום אתרים היא להכשיר מומחים שיידעו לזהות את צרכי האתר ולהפנות אליו גולשים. מומחים אלו מגיעים לשוק עבודה דינאמי וצפוף והביצועים שלהם נמדדים באופן מיידי. אף על פי כן, אפשר להפוך את החסרונות של שיעור נטישה גבוה ליתרון. על מנת לעשות זאת יש צורך בניצול הגולשים הקיימים ובהנעה ברורה יותר לפעולה. השאיפה היא ליצור אחידות בין מאמצי קידום האתר במנועי החיפוש, לבין שיתוף ברשתות החברתיות והגדלת קהל היעד. 
 
אתר עם שיעורי נטישה גבוהים יכול לבצע מספר פעולות. הפעולה הראשונה היא לשמר את הלקוחות הקיימים ולבדוק את הסיבות לנטישה. אפשר לעשות זאת באמצעות הצבת פרמטרים, עיצוב מחדש של האתר או קידום בפלטפורמות אלטרנטיביות שלא כוללות רק את גוגל או פייסבוק. הפעולה השנייה נמשכת זמן רב יותר והיא כוללת שינוי של התוכן או העיצוב. תמיד כדאי לזהות את הסיבה לשיעורי הנטישה ורק לאחר מכן לבצע את ההתאמות. אתר אינטרנט הוא מוצר גמיש ורספונסיבי המאפשר הטמעת מערכות חדשות תוך זמן קצר. כאשר שיעורי הנטישה של האתר לא עולים בקנה אחד עם ציפיות הקידום, אין סיבה לחשוש משינויים וכדאי לבצע אותם בזהירות המתבקשת.
 
קידום אתרים הוא נושא מורכב המחייב התייחסות לשורה ארוכה של פרמטרים. מדד אחוז הנטישה של גולשים באתרי אינטרנט משמש חברות מקצועיות ומקדמים פרטיים, אולם יש להתייחס אליו בערבון מוגבל. בנוסף, כדאי לדעת כיצד לנצל את האתר על מנת לפתח ולקדם אותו במחוזות חדשים. 
 

יצירת קשר: